tirestar.ee
Ostukorv Ostukorv on tühi!

Uudised

Tehnikamaailma talverehvide test 2019 tulemused

09.10.2019
Foto autor: Markus Pentikäinen

On rõõm näha, et naastrehvide TOP3 valitute seas on meie (Tirestar tiimi) lemmikmudelid Continental IceContact 3 ja Hankook I*Pike RS2, mida selleks talveks soovitame!

Laias rehvimaailmas on põhjamaistesse oludesse mõeldud talverehvid keeruline nišikaup. Need rehvid peavad toimima kõige libedamal jääl ja kuival asfaldil, rängas pakases ja vaata et suvelgi. Nende projekteerimine pole lihtne, seda näitas ka tänavune võrdlustest.

 

Naastude arvud kasvavad ikka veel. Omal ajal üllatas Nokian Hakkapeliitta 8 kõiki teisi tegijaid. Sellel oli harukordselt palju naaste, tervelt 190, mis oli ligi 50% rohkem kui naastude arvult teisel kohal oleval rehvil ja üle kahe korra rohkem kui suuremal osal konkurentidest. Sellest saadik on naastude arv iga aastaga kasvanud ja kõik valmistajad on varem või hiljem olnud sunnitud naaste lisama, kuigi see tähendab lisakulutusi projekteerimisel, valmistamisel ja katsetamisel.

Graafik (vaata värskest Tehnikamaailm okt 2019 ajakirjast) näitab testides osalenud rehvide keskmist naastude arvu alates 2013. Suund on selge ja nüüd on huvitav näha, kas arv kasvab ka edaspidi või pannakse rohkem rõhku naastude kuju arendamisele ehk siis samal rehvil mitut tüüpi naastude kasutamisele.

Ajakirja Tehnikamaailm talverehvivõrdluses olnud naastrehvide keskmine naastude arv on kasvanud kuue aastaga 122-lt 172-le ehk 41%.

 

Naastude arvu poolest on valitsejapositsioon endiselt 250 naastuga Michelini käes. Teine koht kuulub ehk üllatavalgi moel täpselt 200 naastuga hiina päritolu Goodridele. Oli huvitav näha, kas suur naastude hulk aitab rehvi puhul, mida pole harjutud pidama esmaklassiliseks. Tagasihoidlikust hinnast võib järeldada, et sellist eesmärki polnud valmistajal ka nüüd.

190 naastuga rehve oli võrdluses mitu. Bridgestone , Hankook ja Nokian osalesid varasemast tuttavate mudelitega. Continentali esindab aga tänavune uudis, IceContact 3 naelrehvid. Seda müüakse ka uue, kaua arendamisel olnud kummist korpuses naastutega, aga esialgu paraku vaid suurema rehvimõõdu jaoks.

Continentali uuendus on näide sellest, kui tähtsaks peetakse naastude arendamist ning nii lisandub pingeid ka teistele valmistajatele. Võistlus on äge ja lõpuks on võitjaks klient, kes saab parema pidamisega rehvid.

Pisut väiksema arvuga, 170 naastuga on võistlemas Vredestein ja Yokohama. Ülejäänud olid jäänud traditsioonilise 130 naastu juurde. Cordiant, Gislaved, Goodyear ja Nordman tõestasid, et kui tavalistes oludes piisab sellest päris hästi, siis äärmuslikes oludes vana lahendus enam kõige paremini toime ei tule.

 

Talvises rehvitestis võrreldi rehve mõõdus 205/55 R16, automargiga VW Golf 7.

 

Naastrehvide test 2019 tulemused (205/55R16):

1. Michelin X-Ice North 4 (8,6)

2. Continental IceContact 3 (8,5)

3. Hankook I*Pike RS2 (8,4)

4. Nokian Hakkapeliitta 9 (8,4)

5. Goodyear UltraGrip Ice Arctic (8,1 )

6. Yokohama Ice Guard iG65 (7,8)

7. Gislaved Nord*Frost 200 (7,7)

7. Bridgestone Noranza 001 (7,7)

8. Nokian Nordman 7 (7,6)

8. Vredestein Wintrac Ice (7,6)

10. Cordiant Snow Cross (7,4)

11. Goodride IceMaster Spike Z-506 (7,3)

 

Lamellrehvide test 2019 tulemused (205/55R16):

1. Continental VikingContact 7 (7,8)

2. Nokian Hakkapeliitta R3 (7,5)

3. Goodyear UltraGrip Ice 2 (7,3)

4. Michelin X-Ice XI3 (7,3)

5. Pirelli Ice Zero FR (7,3)

6. Hankook Winter I*Cept IZ2 (7,2)

7. Yokohama IceGuard iG53 (7,1)

8. Cooper Weather-Master Ice 100 (6,8)

9. Premiorri Via Maggiore Z Plus (6,5)

10. Michelin CrossClimate+ (All Season) (6,4)  

 

Natuke lähemalt:

CONTINENTAL IceContact 3

Continentali naastud haaravad jääst suurepäraselt. Pidurdusmaad on lühikesed, pikipidamine tubli ja käitumine kindel. Tänu heale roolitunnetusele on Continental hõlpsasti juhitav ja keerulistes oludes. Lumel on käitumine samuti loogiline ja pidamist piisab igasugustes oludes.

Asfaldil on Continental kindel ja kuulekas. Pidurdusmaad pole kuiva ilmaga just kõige lühemad, aga reavahetusel ja möödumisel on rehv rahulik ja tänu heale roolitunnetusele lihtne juhtida. Continentalil on õnnestunud ühendada hea talvepidamine rahuliku käitumisega sulailmade ajal.

 

HANKOOK Winter I*Pike RS2

Hankooki jääpidamine on tipptasemel. Igas olukorras käitub rehv loogiliselt ja kuulekalt. Lumel pidurdamisel on Hankook kogu testirühma parim.

Märjal asfaldil on Hankook päris hea naastrehv. Pidurdamisel ja möödumisel on pidamist piisavalt ning rehv ei üllata juhti. Hankook on ka pidamise piiril rahulik, pidamine ei kao äkitselt.

 

 

Allikad: https://tehnikamaailm.ee/artikkel/uued-suunad-talverehvid-2019

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2019/tm-vertailu-talvirenkaat-yha-lisaa-nastoja-mutta-ilmankin-parjaa-2/

 

TireStar OÜ - Mäealuse tn. 10, 12618 TallinnTelefon: 681 3560Telefon: 681 3560E-post: info@tirestar.ee